Zone du titre et de la mention de responsabilité
Titre propre
Indian and Northern Education Program fonds
Dénomination générale des documents
Titre parallèle
Compléments du titre
Mentions de responsabilité du titre
Notes du titre
Niveau de description
Fonds
Cote
Zone de l'édition
Mention d'édition
Mentions de responsabilité relatives à l'édition
Zone des précisions relatives à la catégorie de documents
Mention d'échelle (cartographique)
Mention de projection (cartographique)
Mention des coordonnées (cartographiques)
Mention d'échelle (architecturale)
Juridiction responsable et dénomination (philatélique)
Zone des dates de production
Date(s)
-
1955-1975 (Production)
Zone de description matérielle
Description matérielle
1.6 m of textual records
Zone de la collection
Titre propre de la collection
Titres parallèles de la collection
Compléments du titre de la collection
Mention de responsabilité relative à la collection
Numérotation à l'intérieur de la collection
Note sur la collection
Zone de la description archivistique
Nom du producteur
Histoire administrative
In response to the growing concern about the quality of education in northern schools, the College of Education initiated an experimental summer session in 1961 aimed at the education of teachers for Indian and Metis communities. The success of the session prompted the creation of the Indian and Northern Education Program the following year. The goal of the program was to provide teachers intending to work in northern communities with the special skills needed to be productive in that environment. The program offers undergraduate, graduate and summer session classes and has published the periodicals "The Northian", "The Northian Newsletter", and "The Northian Research Bulletin". Recently the program became part of the Department of Educational Foundations. The following have served as head of the Program: A. Renaud (1962-1974); A.J. Dyer (1975-1985); C. King (1985-1992).
Historique de la conservation
Portée et contenu
This fonds contains correspondence, memoranda, minutes, reports and published materials relating to the administration and activities of the program.
Zone des notes
État de conservation
Source immédiate d'acquisition
Classement
Langue des documents
Écriture des documents
Localisation des originaux
Disponibilité d'autres formats
Restrictions d'accès
Personal information relating to faculty, staff and students is restricted under the terms of the Local Authority Freedom of Information and Protection of Privacy Act.
Délais d'utilisation, de reproduction et de publication
Instruments de recherche
Finding aid available: file titles with descriptions.
Éléments associés
Accruals
Further accruals expected.